The Top 10 Fox News FAILs of 2011 TV Networks/Stations
10  items 61,890 views by  Power
Ranker
more info

The Top 10 Fox News FAILs of 2011

A list of the biggest, most epic Fox News FAILs of the past year. While even Fox admits that most of their shows are not actually "news", viewers still expect them to get their facts straight. Unfortunately for the network (and the IQs of those who watch), this does not always happen. Perhaps this is why polls indicate that FNC fans know less about the news than people who watch no news at all? Just throwing it out there...

From announcing the death of President Barack Obama to calling pepper spray "food," Fox has committed more than its fair share of blunders in the year 2011. Some are amusing, others downright frightening. Here are the past year's biggest FAILs of America's most popular "news" network.

What the top 10 Fox News FAILs of 2011? Take a look here and see for yourself.
</>
  1. 6

    Fox's Megyn Kelly Calls Pepper Spray a "Food Product"

    Defending the now-infamous spraying of University of California Davis students by a police officer in a November, 2011 protest, Fox News host Megyn Kelly inaccurately described pepper spray as a "food product, essentially."

    This led to her getting an insane amount of television, podcast, radio and internet ridicule. She even got her own internet meme, attributing false, but similarly insensitive and ridiculous quotes to her such as:



    and



    The students, part of the Occupy Wall Street movement, were protesting peacefully when the officer walked calmly by the seated group and sprayed their faces. His actions were denounced by lawmakers and even the chancellor, who had called in the cops herself--but not by Fox.

    Pepper spray is actually less a "food" than a chemical extract. It contains purified capsaicin, the alkaloid compound that gives peppers their burn. It can cause corneal damage and respiratory failure. Sometimes the capsaicin is manufactured synthetically, even. There's nothing "natural" or "food" like about it.

    On the same show, Bill O'Reilly defended police for "not wanting to lay hands" on the students and claimed that the only other option was to physically remove them.

  2. 7

    Sarah Palin Claims Paul Revere Warned the British

    When Sarah Palin spoke to Boston residents as part of her national tour, she was confronted with a question about American patriot Paul Revere. Clearly confused, Ms. Palin blurted out that the hero "warned the British that they weren't gonna be takin' away our arms."

    While wisdom may have dictated that the error was best left alone, the former presidential candidate could not let this one lay.

    Palin went on to Fox News and declared that yes, in addition to warning the Colonists with those famous words, "The British are Coming! The British are Coming!" Paul Revere had also gone around to the British folk who were already here to warn them that their efforts would be f*tile.

    The former Alaska governor failed to disclose which history book the information was gleaned from.

  3. 8

    Fox News Randomly Announces a War on Salt

    Fox and Friends slammed the FDA for conducting an investigation on the dangers of a high-sodium diet, accusing them of declaring a war on salt. The anchors expressed fears that the government would now begin campaigning against salt-laden foods as they have previously done with cigarettes.

    To back up their attack on the government agency, the gang at Fox hailed the virtues of the substance, citing a new study showing people who eat less salt actually have shorter life spans. "The science is not settled, and yet, the government has a bee in their bonnet. They want us to stop eating so much salt and sugar and stuff like that" proclaimed host Steve Doocy.

    Despite the anchors' outrage, medical experts agree that most Americans actually eat twice as much salt as they should, leading to stroke and heart disease.

    Once gain, putting Fox News vs. Science in a ring where really, due to Fox's popularity, nobody wins.

  4. 9

    Fox Runs Wrong Footage of Ron Paul Win

    When presidential nominee Ron Paul gave an interview to Bill Hemmer on Fox News after Paul won the 2011 Conservative Political Action Conference (CPAC) straw poll, he was probably expecting a congratulatory occasion. When the show opened with a crowd booing at the announcement that Paul had won, he and viewers may have scratched their heads.

    To rub it in, the host commented that the hisses were "probably not the reaction he was hoping for "

    Turns out, the footage was actually from the 2010 straw poll announcement. Paul had also won that year. However, at the 2011 event the crowd cheered riotously for the candidate rather than hectoring him.

    This was a "mistake" that once again led to Fox News almost deliberately skewing American information, and therefore opinion, towards their agenda and less towards "facts".

    Hemmer later apologized, calling the incident an "honest mistake."



    Yep.

  5. 10

    Fox Mistakes Japanese Nightclub for Nuclear Power Plant

    Fox news is no stranger to map gaffes. Quite the contrary, botched geography is an annual occurrence (and at this point, even a tradition) for the location-challenged network.

    In 2009, Fox placed replaced Egypt with Syria. In 2010, they put Sydney on the wrong side of Australia. And then true to form, in 2011 Fox managed to mistake a nightclub for a nuclear power plant on their map of Japan.

    During the Japanese meltdown scare, the network displayed a chart mapping all of the nuclear power plants in the country. However, one was labelled "Shibuyaeggman," which was mysteriously absent from any other official records. Investigations turned up the truth--Shibuyaeggman is a popular night spot. It may get hot during the late hours, but it's probably safe to say that the club is safe from a nuclear explosion.

items 6 - 10 of 10

got a blog or website?

embed this list

viewers of this list also saw...

more popular lists